Tuesday 11 June 2013

SHAKLEE PILIHAN MOMMY MIA!


Hai, assalamualaikum semua. Dah lama Mia tak tulis entry :) kan.. memang kalau cuti sekolah sangat busy temankan  Mr.D & all day kami isikan msa dengan pergi jalan-jalan, penuhi jemputan kenduri, balik rumah keluarga di Kedah & Selangor. Memang sangat2 penat dan banyak tenaga kena keluarkan tambahan sekarang Mia tengah mengandung jadi keadaan badan tu berbeza sangt masa "single" dgn dah ada baby dlm & perut ni :) tp happy sgt sbb dan syukur sgt sebab Mia dpt merasa pengalaman bergelar bakal ibu seperti orang lain. Sejujurnya sangat gembira merasa nikmat mual-mual,pening kepala, muntah-muntah sebab kita dapat rasa inilah pengorbanan wanita dan pengorbanan ibu kita sebelum melahirkan kita, Betulkan? Bila dalam keadaan macam ni, kita janganlah rasa bad mood, sedih, tak suka dengan apa yang dilalui sebab inilah menunjukkan seseorang wanita itu kuat, kalaulah lelaki yang mengalaminya tentu diorang dah surrender awal2 atau serik nak mengandung. He he he. Itu apa yang Mr. D cakap :) 
Okey, berbalik kepada tajuk entry Mia, ramai yang tanya Mia, Mia ni nampak cergas dan macam tak mengandung. Soalan yang diorang tanya bila jumpa Mia, tak muntah-muntah ke? Tak ada rasa mual? Okey, mcm Mia cakapkan tadi.. semua benda tu Mia lalui. Yes! Mia rasa mual-mual terutama bila bangun pagi. Muntah-muntah bila Mia dalam kereta. Serius Tak suka bila naik kereta! Sanggup lagi jalan kaki. He he he.Ada beberapa hari tu, Mia tk boleh bau supplimen yang Mia ambil tapi Mia gagahkan juga telan semua supplimen tu sebab tak nak rasa lemah dan nak baby dalam perut ni sihat membesar dan kuat :) Alhamdulillah Mia dapat tempuhi semua tu dengan tenang, siap lepas muntah boleh gelak2 lagi depan Mr.D, dia pelik je tengok.. he he he. Salah satu sebab Mia nampak cergas dan boleh hadapi semua benda ni, disebabkan Mia mengamalkan SET HAMIL SHAKLEE. Mesti ramaikan tahu tentang SHAKLEE? dan u all pun thu tentang kebagusan SHAKLEE ni. Awal-awal masa tahu pregnant, terus Mia grab Set Shaklee ni. Bagi Mia, set ni bagus, halal, ada KKM dan murah serta JIMAT! tahan 3 bulan  taw.

Okey, jom tengok SET HAMIL SHAKLEE ni, mungkin anda di luar sana tengah cari supplimen yang sesuai, so set ni antara yang the best! 


Set Shaklee untuk ibu hamil TRIMESTER PERTAMA

1. Vitalea - Multivitamin yang tebaik dengan zat besi.  Ia membantu dalam pembentukkan sel-sel darah merah..Jika ibu-ibu mengambil vitalea,tidak perlu lagi mengambil obimin okay..

2. B-complex - Mengandungi sebanyak 8 kumpulan vitamin B termasuklah asid folic.  Asid folic dan B12 membantu pembentukan sel-sel darah merah di dalam badan.  Jumlah asid folic yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural.

3. Vitamin C - Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, berperanan dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat.  Ia juga membantu dalam penghadaman zat disamping Vitamin C dapat meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.

4.Ostematrix - Ibu mengandung memerlukan 1000-1300mg kalsium sehari. Ini adalah kerana bayi akan mula mengambil kalsium ibu dengan lebih banyak bermula trimester kedua. Ostematrix  mengandungi bukan sahaja kalsium malah MAGNESIUM dan VITAMIN D..Vitamin D meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan tulang dan kerangka. Pengambilan OSTEMATRIX juga untuk menguatkan dan pembentukan tulang dan gigi bayi yang sihat.  Pengambilannya juga boleh mengurangkan sakit pinggang , sakit belakang , kebas-kebas atau cramp.

5. ESP - Ia adalah minuman protein yang mengandungi banyak kelebihan kepada ibu dan anak yang dikandung. Ia penting untuk membina dan memperbaharui sel-sel tisu dan hormon dalam tubuh.  Ia penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Disamping MEMBERI TENAGA pada ibu, ESP mampu mencantikkan kulit bayi dalam kandungan dan ibu mengandung itu sendiri.


Inilah set yang Mia ambil, lengkap dengan semu nutrisi untuk keperluan badan dan tumBESARAN baby :) Nanti, bila kandungan Mia dah 4 bulan, Mia kena tambah satu lagi jenis, iaitu OMEGA GUARD, bagus taw sebab salah satunya membantu perkembangan otak bayi supaya lahir nant jadi Bijak & Cerdas, insyaallh :)


Alhamdulillah, Mia memang dapat rasa kesan positif semasa mengamalkan Shaklee. Now, baru nak masuk 2 bulan. Doakan kandungan Mia sihat & selamat. Amin, begitu juga Mia & Mr.D kepada Mereka yang nak order, boleh je mesej Mia okey :)


012 8482019/016 304 6005/
EMEL : miamyashie@gmail.com









No comments:

Blog Archive